Zadnja sprememba: 19.06.2018

ZAPRTIH JE VEČ POTI NA OBMOČJU NOTRANJSKE IN DOLENJSKE

18. 6. 2018 se je 14 planincev PD Kočevje ob šesti uri z avtobusom odpeljalo  na Roglo, natančneje do doma na Pesku. Od tam naprej smo se peš odpravili po markirani poti do razglednega stolpa na Rogli. Ob prihodu do stolpa smo se eni povzpeli na vrh in si ogledali samo Roglo in okolico, ostali pa so si vzeli pavzo pod stolpom. Pot nas je peljala naprej do samega cilja na Rogli, kjer smo se udeležili srečanja slovenskih planincev na Rogli. Sledila je proslava z praporščaki in na koncu še zabava. Domov smo se vrnili v večernih urah, nasmejanih in zadovoljnih obrazov.    pp

Več fotografij...

6. 6. 2018 - Kočevski planinci med potjo od Mozirske koče do Andrejevega doma na Slemenu. Več fotografij...

26. 5. 2018 - Planinci PD Kočevje na srečanju MDO Dolenjske in Bele krajine na Mirni gori. Več fotografij...

Prva delovna akcija markacistov MDO Dolenjske in Bele krajine v letu 2018.

Na zboru markacistov našega MDO, ki ga je letos februarja gostilo planinsko društvo Šentrupert, smo se domenili, da bo prva delovna akcija na Kočevskem. Zaradi katastrofalnih razmer na poteh po vetrolomu smo potrebovali večje število markacistov za delo.

Na delovno akcijo 19. 5. 2018 je prišlo 36 markacistov iz šestih društev; PD Krka Novo mesto, PD Semič, Pohodniško društvo NM, PD Črnomelj, PD Šentjernej in PD Kočevje.

Načelnik markacistov MDO  Mladen Živković in predsednik PD Kočevje Milan Mlakar sta pozdravila markaciste in tudi ostale prisotne. Zahvalila sta se za tako veliko udeležbo na akciji in pred vsem opozorila na pomen varnosti pri delu.

Razdelili smo se v osem skupin, v vsaki je bila vsaj ena motorna žaga. Seveda smo se v pripravi na akcijo pogovarjali z revirnimi gozdarji, kaj lahko in kje.

Na razpolago smo imeli dva kombija in pa prevoz z osebnimi avtomobili. Čistili in markirali smo na odsekih:

Slovenski vrh - Jasnica in Slovenski vrh - Slovenska vas (2 ekipi).

Goteniški snežnik - Medvednjak in Goreniški snežnik - Taborska stena (2 ekipi).

Koče - koča PD Kočevje, Pri Jelenovem studencu (1 ekipa).

Koča PD mimo Ledene jame čez Tiho dolino (1 ekipa).

Štalcerji - Livoldski vrh - koča PD (1 ekipa).

Popravilo stopnic na Fridrihštajnu (1 ekipa).

Akcija je trajala 8 ur. V veliko veselje vseh se je končala brez nezgod v koči pri Jelenovem studencu ob  kozarčku, dobrem bograču in jabolčnem zavitku. Malo smo še poklepetali o novem datumu za akcijo, ki je že 9. 6. 2018.

Srečno načelnik markacistov PD Kočevje Stane Vidovič

SREDNJI IN JUŽNI VELEBIT, 27. in 28. april 2018

Ob 5 uri zjutraj je imela skupina zbor na avtobusni postaji. Zbralo se nas je 36, dveh udeležencev ni bilo, zato smo počakali še 15 min. in se nato odpeljali proti mp Vinica in naprej proti Gospiču in na prelaz Baške Oštarije v Velebitu. Tu smo se dobili z lokalnim vodnikom Brankom Paparičem iz Raba, s katerim smo dogovorili še zadnje podrobnosti. Udeležencem so bile dodeljene sobe, oziroma postelje, kjer smo se pripravili na turo in odložili odvečno prtljago. 8 udeležencev je imelo spanje v prikupnih hišicah (zemljankah) v novo odprtem kampu Velebit.

Z avtobusom smo se odpeljali do izhodišča 4 km v smeri Like  do parkirišča Takalica (950 mnm). Tu sta se nam pridružila zamudnika, ki sta se za nami pripeljala z lastnim prevozom. Vključili smo ju v skupino in po uvodnem nagovoru ob 10 uri  krenili skozi bukov gozd proti Sedikovcu. Čez približno eno uro smo prišli na greben in po njem še pol ure do vrha Velikega Sadikovac (1286 mnm). Na tem mestu se je skupina razdelila. 10 nekoliko slabših pohodnikov je ostala še nekaj časa na travnih vesinah pod vrhom, 28 pa jih je nadaljevalo proti Veliki in Mali Konjevači. Od manjše skupine so se štirje povzpeli na bližnje Malo Brdo (1121 mnm), ostali so počakali. Po približno 2 urah se je skupina odpravila po isti poti nazaj in prišla na izhodišče ob 15:30 uri.

Močnejša skupina je nadaljevala pot, se spustila v Petrov Dolac in se nato dvignila najprej na Malo Konjevačo (1339 mnm) in nato na Veliko Konjevačo (1381 mnm). Sledil je spust do magistralne ceste in povratek z avtobusom v hostel, kamor je skupina prišla ob 18 uri. Sledila je večerja in spanje v hostlu in kampu.

Vstajanje v hostlu in apartmajih Baške Oštarije je bilo ob 7 uri, ko je bil tudi zajtrk. Ob 8. uri smo z avtobusom krenili do 2 km oddaljenega Stupačinova na 978 m nad morjem. Od tu smo krenili po planinski poti pod samimi stenami Dabarskih kukova. Deloma je šla steza skozi bukov gozd nato pa med stenami in prelazi do pod stene Kize na nadmorski višini 1274 m). Na vrh Kize je sledilo lažje plezanje po suhi in čvrsti skali. Zaradi izpostavljenosti je del skupine ostal na vznožju (kjer je tudi žig za Kizo), večji del pa se je povzpel na vrh. Tu je bil tudi čas za počitek in malico. Sledil je povratek pod Žutim kukom in po kršju na travnike Baških Oštarij in do avtobusa kamor smo prispeli okoli 12 ure. Ob 12:30 uri smo se vrnili na parkirišče hostla, kjer smo se poslovili od vodnika Branka, sami pa nadaljevali pot z avtobusom proti Senju. Tu smo si ogledali trdnjavo Nehaj, mestno središče, si vzeli čas za kosilo in se ob 18 uri odpravili proti Kočevju.

M.M.  Več fotografij...

19. 4. 2018 - Planinci PD Kočevje na poti na Učko. Več fotografij...

Furlanova pot na Gradiško turo, 7. 4. 2018

V soboto, 07.04.2018, smo se udeleženci PD Kočevje in PD Ribnica podali na skupno turo po Furlanovi poti na Gradiško turo. Zbralo se nas je 19. Pot je zelo primerna za pomladno razgibavanje in obujanje med dolgo zimo pozabljenih prijemov v skali in na jeklenici. Takšno uvajanje je zelo dobrodošlo pred poletno sezono v visokogorju, kar smo s pridom izkoristili.

Dan se je začel že precej zgodaj na AP v Kočevju, nadaljeval se je s pobiranjem udeležencev ob poti do izhodišča, postankom za jutranjo kavo v Cerknici, in že smo praznili prtljažnik busa na parkirišču ob izhodišču. Tam se nam je pridružila še skupina šestih članov PD Kočevje, ki so na izhodišče prispeli z lastni prevozom, saj so se zaradi časovne stiske predčasno vrnili domov.

Pot smo začeli v kampu Tura nad Gradiščem pri Vipavi, kjer smo se na prijetnem travniku pripravili na vzpon po zavarovani poti. Razdelili smo se v par skupinic, da je bilo med vsakim vodnikom optimalno število udeležencev, za primer, če bi kdo rabil pomoč pri iskanju stopa ali oprimka med napredovanjem. Krenili smo do vstopa v steno in se brez večjih nevšečnosti vzpeli do Trikota, kjer smo imeli prvi postanek. Po krajšem postanku smo pot nadaljevali do vrha Gradiške ture, ker smo imeli daljši postanek za malico. Tu nas je zapustila skupina šestih, ki je po poti vzpona sestopila z vrha, na Trikotu pa do izhodišča ubrala lažjo zavarovano pot. Preostali pa smo se z vrha Gradiške ture v prijetnem sončnem in hladnem pomladnem vremenu preko cvetočih travnikov in kljub pomladnemu datumu še vedno golih gozdov napotili do Furlanovega zavetišča pri Abramu, kjer smo imeli daljši postanek, na izhodišče pa smo sestopili po lahki poti ter se povzpeli še na Plaz, od koder je imeniten razgled na celotno Vipavsko dolino. Polni vtisov smo prispeli do našega izhodišča v kampu Tura, kjer nas je že čakal avtobus, ki nas je med potjo domov odpeljal v prijetno gostilno, kjer so poskrbeli, da smo se domov vrnili zelo zadovoljni.

REDNI LETNI ZBOR GS IN VGN NA DOLENJSKEM

V soboto, 10.3.2018 je bil za dolenjsko planinsko naravovarstvo velik in pomemben dan. Komisija za varstvo gorske narave pri UO PZS se je namreč odločila, da bo njen redni letni zbor na Dolenjskem. S tem je počastila delo Odbora za varstvo gorske narave pri MDO Dolenjske in Bele krajine in izkazala priznanje njenemu delu. Dogodek se je odvijal na Centru biotehnike in turizma na Sevnem v Novem mestu.

V dopoldanskem delu se je odvijalo licenčno izpopolnjevanje Varuhov gorske narave z dvema kvalitetnima predavanjema.  Prisotna je bila tudi načelnica KVGN Irena Mrak. Sledil je tematski pohod na Trško Goro, ki ga je vodila vodja odbora za Dolenjsko in Belo krajino Rozalija Skobe. Udeležilo se ga je  kar 56 GS in VGN iz cele Slovenije.

Sledilo je kosilo. Po kosilu, ob 15.00 uri, pa se je začel redni letni zbor GS in VGN. »Dvorana je pokala po šivih« so zapisali na spletni strani PZS in KVGN. Zbora se je udeležilo kar 58 delegatov iz različnih PD. Naša društva so bila prisotna skoraj vsa, poleg delegatov pa še veliko GS in VGN ter mladi GS te šole, smer naravovarstveni tehnik, s svojo mentorico Andrejo Bartolj Bele. Največjo čast nam je izkazal predsednik PZS Bojan Rotovnik s svojo navzočnostjo in govorom, v katerem je poudaril pomen varstva gorske narave v PZS. Na zboru smo izbrali novo vodstvo KVGN. Marjan Denša, član PD Nazarje, je kot novoizvoljeni načelnik predstavil načrt dela za naslednje obdobje. Podeljena pa so bila tudi priznanja dr. Angele Piskernik za uspešno delo na področju varstva gorske narave.

Zahvaljujem se vodstvu šole, prijaznemu osebju šole in vsem  prisotnim GS in VGN ter predsednikom naših PD za podporo, da je ta dogodek uspel. Zahvaljujem se tudi KVGN UO PZS za izkazano čast in zaupanje. Vse pa je potekalo v delovnem in sproščenem vzdušju, kar pomeni, da delamo prav in dobro v korist narave.

Vodja OVGN za Dol. in B. k.

Rozalija Skobe

Foto: Zdravko Damjanovič

Več fotografij...

24. 3. 2018 - No, pa smo speljali. Zimski pohod na Notranjski Snežnik. Zbralo se nas je nekaj manj, kot prejšnji teden. Nič zato, bili smo dobro razpoloženi in pripravljeni, da se podamo v našo avanturo. Vožnja nam je hitro minila in že smo srkali vroč čaj na Sviščakih. Prijazna oskrbnika sta nam podala nekaj informacij in kmalu smo se podali našemu cilju nasproti.

Vreme je bilo čisto snežniško, malo sonca, več oblakov in veliko vetra. Okrog nas pa sneg, še več snega, tik pod vrhom pa ledene zaplate.  Srečno smo prisopihali na vrh, se veselo slikali in hitro skrili v toplo zavetje koče. Urica je ob veselem klepetu hitro minila in že dereze na čevlje ter previden spust v dolino.  Sonce se je prikazalo izza oblakov in nas nežno pobožalo po licih, vendar le za kratek čas. Hoja navzdol nam je hitro minila. V Planinskem domu na Sviščakih smo si enotno naročili njihovo specialiteto - njoke z golažem in se dobro podprli. Preživeli smo lepo, sneženo soboto.

3. in 4. 3. 2018 - Vodniki PD Kočevje na zimskem usposabljanju na Golteh. Več fotografij...

3. 3. 2018 - Na občnem zboru PD Križe sta predsednika svečano podpisala listino o pobratenju med PD Križe in PD Kočevje.

Več fotografij...

23. 2. 2018 - Volilni občn zbor PD Kočevje.   Več fotografij...

21. 2. 2018 - Od Rašice do Mengša.   Več fotografij...

17. 2. 2018 - Pohod na Kriško goro in Tolsti vrh.     Več fotografij...

8. februar 2018 - Mladi planinci PD Kočevje so pripravili pester program ob slovenskem kulturnem prazniku.

Več fotografij...

25. 1. 2018 - Markacisti in ostali člani PD Kočevje po uspešno opravljeni akciji čiščenja naše planinske poti.

17. 1. 2018 - Pohod na Vremščico.

Sobota, 13. 1. 2018 - Zbrala se je dobra, homogena skupina, ki je bila pripravljena osvojiti Veliki vrh v pogorju Košute in uživati v snežnih razmerah. Vožnja nam je hitro minila in že smo se v Naklem pozdravili z našimi prijatelji Pd Križe, Francijem in Ludvikom, ki sta se nam pridružila v naši zimski turi. Pot do Doma na Kofcah je dobesedno hitro minila, saj smo hiteli iskati sneg, ki ga na Kočevskem nekateri kar pogrešamo. Kratka pavza, komplet zimska oprema in že je ena skupina krenila na pot proti vrhu, ki se je skrival v megli. Druga skupinica pa je imela teoretično in tudi praktično zimsko turico do podnožja Kofca gora ter do planine Šija in nazaj. Vreme nam ni bilo najbolj naklonjeno. Še posebno skupini, ki je šla na vrh in se je morala, zaradi goste megle in vetra obrniti z grebena in vrniti v Dom. Vendar to ni pokvarilo dobrega vzdušja in nasmejani smo se vrnili v dolino. Obiskali smo še naše prijatelje v Koči na Gozdu, kjer je prijetno dišalo….ŠU

Več fotografij...

UO PZS je izglasoval sklep, da postane Koča pri Jelenovem studencu točka razširjene Slovenske planinske poti.

Na tem mestu lahko napišete vaš predlog za pohod ali turo. Lahko tudi opišete potek pohoda/ture.

VRSTE ČLANSTVA, CENIK TER SEZNAM UGODNOSTI

2. 12. 2017 - Kočevski planinci na zaključnem izletu na Goro Oljka.

Več fotografij...

22. 11. 2017 - Kočevski planinci na poti na Travno goro.

ZBOR MLADINSKIH ODSEKOV ZA LETO 2017

18.11.2017 je bi na Igu Zbor mladinskih odsekov planinskih društev. Dnevni red je bil kar obširen, med drugim so bila podana razna poročila, stališča in sklepi z okrogle mize o planinski orientaciji in  sodelovanje z Zvezo prijateljev mladine. Jurček Nowakk pa nam je predstavil usposabljanje planinstva za invalide. Po končanih poročilih in razpravi je bila na vrsti podelitev priznanj. Z veseljem sporočam, da je Mladinski odsek našega društva prejemnik najvišjega priznanja, ki ga podeljuje Mladinska komisija »PRIZNANJE MLADINA IN GORE«. Sledila je podelitev priznanj za uspešno končan osem dnevni tečaj za mladinskega voditelja. Med sedemindvajset dobitniki priznanj iz Slovenije in zamejstva so bili tudi trije naši mladi planinci in sicer ELEONORA VIDIC, ŽAN PERKO IN DAVID PEKICA. Slednji se zaradi bolezni ni mogel udeležiti podelitve. Vsem dobitnikom iskrene čestitke tudi iz moje strani.

MM

POHOD OD ŽAGE MEDVEDJEK DO GRČARIC

V soboto, 28. oktobra se nas je 19 pohodnikov podalo na kočevsko planinsko pot. Prehodili smo del te poti in sicer od žage Medvedjek čez Sušni vrh mimo Glažute do Grčaric. Pohod je potekal v lepem vremenu in ob dobrem razpoloženju udeležencev. Ker pa na poti nismo videli medveda, smo se na povratku domov ustavili pri Tušku v Ložinah in si pogledali medveda in medvedko.

Več fotografij…

ZBOR GORSKIH STRAŽARJEV IN VARUHOV GORSKE NARAVE 2017

21. oktobra je bil v Koči pri Jelenovem studencu redni letni zbor Gorskih stražarjev in Varuhov gorske narave za področje MDO Dolenjske in Bele krajine. Zbora, ki ga vsako leto gosti drugo društvo, se je udeležilo 36 udeležencev iz večine društev našega MDO_ja.

Zbor je potekal v posebni sobi, začel se je s pozdravnim govorom predsednice ga. Rozi F. Skobe in predsednika domačega društva Milana Mlakarja. Sledilo je predavanje g. Zorana Bitorajca predstavnika LIFE Kočevsko, ki je predstavil glavni namen projekta LIFE, ter vrsto ogroženih in zaščitenih živalskih vrst na našem področju. Zelo zanimivemu predavanju so udeleženci z veseljem prisluhnili. Po končanem predavanju je sledilo še več vprašanj udeležencev na to temo.

Sledila so poročila načelnikov sekcij GS in VGN pri posameznih društev, iz katerih je bilo razvidno, da je večina društev našega MDO zelo aktivna na tem področju. Ker sta bila oba člana naše sekcije upravičeno odsotna, je poročilo podal predsednik društva. Poudaril je, da posvečamo tudi v našem društvu  veliko pozornost varovanju gorske in narave nasploh.

V prihodnjem letu pa nameravamo, tudi v formalnem smislu, dali temu večji poudarek in bomo poslali kar nekaj naših članov na izobraževanje za Gorske stražarje oziroma varuhe gorske narave. Omenjeno je bilo tudi predavanje, ki smo ga na to temo organizirali za naše mlade planince na taboru na Pokljuki.

Po podanih poročilih je sledila razprava in sprejem sklepov. Sklenjeno je bilo da bosta v letu 2018 organizirana dva naravo varstvena izleta in sicer 12. maja na Slavnik in 20. oktobra na Kočevsko in sicer Kočevsko reško jezero, Krempa in pragozd Krokar, zaključek pa v Koči pri Jelenovem studencu.

Udeležence smo na koncu pogostili z odličnim krompirjevim golažem, ki sta ga pripravila Nada in Jani. Vsem je bilo kar malo žal, da se morajo tako hitro posloviti iz naše čudovite doline Jelenovega studenca, vendar z mislijo, da bi nam tudi prihodnje leto, ob obisku Kočevske, vreme tako lepo poslužilo.

M.M.

18. 10. 2017 - Pohod na Blegoš

Oskrbnikov dan

V soboto, 14. oktober 2017, smo se zbrali na parkirišču v Podgorski ulici. Tako imenovani pohod za oskrbnikov dan DIVJI ZAHOD V KOČI PRI JELENOVEM STUDENCU. Pisana druščina 30-tih pohodnikov do zob oboroženi z ustreznimi rekviziti smo se podali po Kalanovi poti do ovinka na drugi cesti, kjer smo se okrepčali z pogačo in aperitivom, postregla sta nas Stane in Božo. Nadaljevali smo do Koče pri Jelenovem studencu, kjer nas je pričakal oskrbnik Jani z družbo.

Po krajšem počitku smo se razporedelili po športnih deloviščih in tudi uspešno izpeljali; spust z zipline, streljanje z zračno puško, rusko keglanje, streljanje z lokostrelom in najmlajši so se preizkusili v jezdenju.

Oskrbnik nas je pogostil z golažem in za vedro vzdušje je poskrbel ansambel Jurišniki.

D.L.

Več fotografij....

V soboto, 7. oktobra 2017, se nas je skupina 10. pohodnikov podala na Begunjščico. Pot nas je vodila iz Ljubelja po Bornovi poti na planino Prevalo in naprej čez Kalvarijo na sam vrh. Na vrhu nas je pričakal prečudovit pogled na okoliške hribe, katere smo si skupaj pogledali in nekatere tudi poimenovali. Sledil je spust v smeri Zelenice na samo izhodišče. Na samem spustu smo zavili malo z načrtovane poti in si ogledali kočo pod Roblekom. Na cilj smo se vrnili veseli in zadovoljni.

Po gorskih vrhovih Albanije, od 1. do 8. septembra 2017

23. 8. 2017 - Kar trideset pohodnikov je zbrala Vida za pohod seniorjev na Krofičko. Vsi smo z velikim pričakovanjem čakali na avtobusni postaji. Saj veste seniorji ne morejo spati in raje oni čakajo avtobus, ker avtobus jih ne bo. Bili smo raznolika skupina, večina res seniorjev, med nami pa so bile tudi mladenke, ki so nekoliko znižale naše povprečje. Do Ribnice smo se zbirali, saj se nam je pridružilo kar nekaj članov PD Ribnica. Lepo! Pot je bila kar dolga. Cele tri ure in pol s postankom na Trojanah. Tu so nam krofi že zjutraj prijetno dišali. Logarska dolina nas je sprejela v vsej svoji lepoti, obsijana z jutranjim soncem. Zgledno in kar hitro, za tako veliko skupino, smo zagrizli v strmo pot. Je lepo speljana in ob raznih zvokih, tako prebujajoče se narave, kot smeha in govora, smo prišli do Koče na Klemenči jami. Kratek počitek in nato razdelitev v dve skupini – hitrejšo in počasnejšo. Hitrejša je zagrizla v hrib, se ustavila ob najdebelejšem macesnu na Slovenskem ( premera 147 cm in obsega 464 cm), naredila nekaj fotk in že nas je »ujela« počasnejša skupina. Nič hudega, vsi smo iz istega avtobusa. Pot se je strmo vzpenjala do samega vrha in zahtevala vso našo pozornost. V zmernem ritmu nam je uspelo osvojiti vrh, kjer smo bili  nagrajeni s čudovitim razgledom, nato pa še z meglo. Po kratkem postanku, smo naredili prostor še drugi skupini. Sestop je bil enako naporen kot vzpon, zato smo bolj malo govorili. Pri koči smo počakali  drugo skupino in se »martinčkali« na prijetnem soncu. Še  obvezno skupinsko fotografiranje in nato skupen sestop v dolino. Tu smo se ustavili v Domu planincev v Logarski dolini, poizkusili njihovo okusno hrano ter se zadovoljni vrnili v domači kraj. Pst, nekateri smo prinesli še sočne krofe in kremne rezine iz postanka na Trojanah. Pa dober tek!

Viš (JOF FUART) 2666 mnv.

V soboto  29.8.17 se je skupina  osmih  planincev PD Kočevje ob četrti uri zjutraj odpravila na Viš 2666 mnv. V Italiji. Iz izhodišča Cave del Mole (1035) nas je pot dobro uro vodila po delno makadamski, delno betonski poti, nato pa je ta prešla na stezo vse do koče G. Corsi. Od tu dalje smo se po kamniti poti in pogledu na okoliške  vrhove, povzpeli na vrh Viš 2666 mnv. Del vzpona nas je spremljala megla, a nas je za nagrado na vrhu pričakalo sonce. Domov smo se vrnili v večernih urah zadovoljni in veseli. PP.

Več fotografij…

19. julij 2017 - Planinci PD Kočevje v Soteski Čepa. Več fotografij...

Ledinski vrh, 15.07.2017

Sobotni pohod na 2.108 metrov visok Ledinski vrh smo začeli v zatrepu Logarske doline pod slapom Rinka. Vremenska napoved je obetala lep dan z možnostjo popoldanskih padavin, zato smo na pot krenili zgodaj. Z avtobusne postaje v Kočevju sta dva udeleženca s šoferjem krenila že ob 4. uri in spotoma nabrala za slabo polovico avtobusa udeležencev. Pohod smo namenoma združili s turo PD Ribnica na Tursko goro, da bi znižali stroške prevoza. Pred izhodiščem smo imeli še postanek za jutranjo kavo na bencinskem servisu pri Kamniku in že po nekaj ovinkih smo vlačili nahrbtnike iz bunkerja.

Na izhodišču smo se nameravali razdeliti v dve skupini, pa se nismo in smo kar skupaj začeli pot proti Okrešlju. Mimo slapa Rinka je šlo bolj previdno, pozneje pa kar udobno po široki gozdni poti in kmalu  smo ubrali desni odcep malo pred Frischaufovim domom in se mimo zavetišča Gorske reševalne službe napotili v smeri Savinjskega sedla. Spremljalo nas je sončno in toplo jutro, nad nami pa so rasle stene vse višjih gora. Pred odcepom za Turski žleb smo vsi štirje vzeli slovo od skupine B, ki je zavila levo skozi borovce in zagrizla v melišče in postali toliko, da smo si pobliže pogledali spomenik ponesrečenim gorskim reševalcem v nesreči izpred dvajsetih let. Zložno smo se vzpenjali po vijugasti poti, z vsakim korakom pa nam je pogled segel dlje in kar težko je bilo gledat pod noge. Malo preden se pot približa steni Štajerske rinke smo si nadeli čelade in nadaljevali preko bolj razbitega sveta, višje pa z obžalovanjem zrli v lesene ostanke bivaka pod Mrzlim vrhom, ki ni več zmogel kljubovati očitno pretežki snežni odeji. Savinjsko sedlo nas je pozdravilo z vetrovnim in nič kaj toplim pozdravom, zato se nismo predolgo obirali, navlekli vetrovke in nadaljevali pot do Jezerskega sedla in dalje na Ledinski vrh.

Z vrha, na katerem sploh ni kaj dosti pihalo (presenetljivo), smo imeli precej razgleda na vse strani, razen na južno, na kateri nam je vsak pogled že po nekaj trenutkih trčil ob mogočna severna ostenja mogotcev Kamniških Alp. Vrhovi so jim izginjali nekam med oblake, po stenah so se vlekle neprijetne meglice, z vseh strani so se zgrinjali temni oblaki. Nič kaj prijetno vzdušje za posedanje na vrhu, deževalo pa vendarle ni. Po kratki malici in nekaj fotografijah smo vzeli slovo in se po poti vzpona napotili nazaj do Okrešlja, vmes pa budno spremljali vreme in vse bolj črne oblake, ki so se vlekli nad celotno verigo vrhov. V Turskem žlebu smo zaman iskali po steni plazeče postavice, saj so bili naši sotrpini iz B skupine takrat še visoko na gori in so do Frischaufovega doma na Okrešlju sestopili šele po blagi plohi, ki smo jo mi prevedrili z žlico v ustih.

Preostanek poti do izhodišča smo prehodili skupaj, pred odhodom domov pa zavili še do Doma planincev, kjer so poskrbeli, da domov nismo odšli lačni.

Več fotografij...

1. julij 2017 - Pohodniki na Petruvo v Osilnico. Več fotografij...

25. junij 2017 - Čakajoči na pohodnike za DAN DRŽAVNOSTI. Več fotografij...

Nekaj utrinkov z dneva slovenskih planinskih doživetij pod Storžičem.

17. maj 2017 - Kočevski planinci s pohoda na Bjelolasico.

SREČANJE MDO DOLENJSKE IN BELE KRAJINE NA GOSPODIČNI

Dne 27. 5. 2017 se nas je štirinajst planincev zbralo na parkirišču pri KCK, kjer nas je pričakal Roki s svojim mini avtobusom. Vsi smo bili prešerne volje, saj smo se zavedali, da je današnji pohod bolj zabava, kakor kakšen resen vzpon. Že na začetku je Blaž povedal nekaj vicev, tako da smo kar naenkrat bili pred Novim mestom ter pričeli klicati našega vodjo pohoda – Žukita, naj nekje ustavi za jutranjo kavo. To se je zelo kmalu zgodilo in že smo se posedli ter se na jutranjem soncu posladkali s svojimi napitki. Pot smo nadaljevali do Gaberja, kjer smo se pripravili za pohod, Žuki pa je dal še zadnja navodila za pohod ter določil metlo. Pot ni bila zahtevna, tako, da smo se med seboj malo zabavali in pogovarjali ter po uri in pol hoje prispeli pred kočo na Gospodični. Večina nas je odhitela v bife na prvo osvežilno pijačo – Laško, nekateri pa so se preoblekli in pripravili za spremljanje kulturnega programa.  Na samem prireditvenem prostoru smo srečali kar nekaj prijateljev iz prejšnjih skupnih pohodov, s katerimi smo se spomnili nekaterih dogodkov ter pokomentirali naše nadaljnje načrte. Tako se je pričel tudi zelo lep kulturni program oz. proslava, nad katero smo bili navdušeni in jo odobravali z glasnimi aplavzi. Prav poseben govor pa je pripravil še predsednik MDO ter podelil nekaj priznanj. Po proslavi je dogajanje popestril ansambel Andreja Bajuka, kateri je zvabil veliko večino pohodnikov na plesišče, ki so se zavrteli v veselih vižah.  Nekaj pohodnikov pa  se je odločilo, da bodo obiskali še Trdinov vrh, do katerega je iz Gospodične uro in dvajset minut hoje. Na Trdinovem vrhu smo si ogledali obe cerkvici,  antenski stolp in vojašnico. Pri tem pa smo večkrat fotografirali Duškota – Mont blanka, kateri je bil tam prvič in je z zanimanjem poslušal vse informacije, ki smo mu jih posredovali. Po ogledu smo se na hitro spustili nazaj do Gospodične, kjer smo pomalicali in se odžejali. Na samem prireditvenem prostoru je bilo še vedno zelo živahno, najbolj aktivni pa so bili ravno naši planinci, na katere smo bili kar malo ponosni.

In tako je prišla ura, ko je do nas pristopil Roki  ter povedal, da je čas za odhod. Pot nas je vodila preko Dvora, kjer smo naredili še zadnjo pavzo ter za okroglo mizo sklenili, da se vsi dobimo na naslednjem pohodu oz. planinskem doživetju pod  Storžičem.

ŽB

29. april 2017 - Severni Velebit

12. april 2017 - Seniorski pohod na Čemšeniško planino.

DELOVNA AKCIJA ČLANOV PLANINSKEGA DRUŠTVA KOČEVJE

V soboto 8. 4. 2017, smo se tudi člani PD Kočevje odzvali na akcijo Očistimo Kočevsko. Zjutraj smo na parkirišču delili vrečke pohodnikom, ki so šli po različnih poteh proti vrhu  in jih prosili, da pospravijo morebitne smeti, ki bi jih našli na poti. Nato smo najprej očistili parkirišče v Podgorski ulici, potem pa se je ena skupina podala po cesti iz Podgorske ulice do Koče pri Jelenovem studencu. Kot tudi prejšnja leta je bilo največ smeti nad kamnolomom (tri vreče), do koče pa so nabrali še dve vreči.  Druga skupina je šla tudi po cesti proti koči in obrezovala drevje, ki je viselo nad cesto in oteževalo dostop avtobusov, ter tovornjaku, ki nam dovaža vodo.

Ostali smo šli do koče, kjer smo temeljito očistili nadstropje s spalnicami pregrabili ter očistili  okolico koče, popravili dostopno cesto in pot, ki pripelje iz smeri Ledena jama. Temeljito smo očistili studenec in okolico, kjer je bilo polno odpadlega listja in vejevja. Porušili smo od lubadarja močno načeto jelko in iz nje naredili nove klopi in stole.

V koči pod stopnicami smo naredili police in zaprli en del z vrati v katerem bomo shranjevali različne pripomočke. Popravili smo tudi bojler in zunaj naredili stojala za kolesa.

Akcije se je udeležilo 27 članov našega društva.

M.M.

Furlanova pot na Gradiško turo, 1. 4. 2017

V soboto, 01.04.2017, smo se udeleženci PD Kočevje in PD Ribnica podali na skupno turo po Furlanovi poti na Gradiško turo. Zbralo se nas je 26. Pot je zelo primerna za pomladno razgibavanje in obujanje med dolgo zimo pozabljenih prijemov v skali in na jeklenici. Takšno uvajanje je zelo dobrodošlo pred poletno sezono v visokogorju, temu gre najverjetneje pripisati tudi večjo udeležbo.

Dan se je začel že precej zgodaj na AP v Kočevju, nadaljeval se je s pobiranjem udeležencev ob poti do izhodišča, postankom za jutranjo kavo v Cerknici, zadnji se nam je pridružil na Uncu, in še malo, pa smo že praznili prtljažnik busa na parkirišču ob izhodišču. Pot smo začeli v kampu Tura nad Gradiščem pri Vipavi, kjer smo se na prijetnem travniku pripravili na vzpon po zavarovani poti. Razdelili smo se v skupinice, da je bilo med vsakim vodnikom optimalno število udeležencev, za primer, če bi kdo rabil pomoč pri iskanju stopa ali oprimka med napredovanjem. Krenili smo do vstopa v steno in se brez večjih nevšečnosti vzpeli do Trikota, kjer smo imeli prvi postanek za malico. Na toplem soncu smo še malo posedeli in čas je kar prehitro mineval. Zaradi številčnosti skupine smo napredovali precej počasi in če smo želeli opraviti pot, ki smo si jo zadali, smo se morali podvizati.

Skladno z načrtovano potjo nas je čakal sestop po Furlanovi poti do vznožja stene in začeli smo sestopati. Kazalo je odlično, ni bilo videti, da bi se tisti čas kdo vzpenjal, kar sta potrdila tudi mlada Hrvata, ki sta nas dohitela tik pred nameravanim sestopom. Šlo nam je kar dobro, vse dokler na grebenu nisem zagledal skupinice petih, med katerimi so bili trije majhni otroci. Malo smo še počakali  v upanju, da bi se morda lahko kako izognili drug drugega, pa je razum zelo kmalu preglasil željo po nadaljnjem sestopanju. Obrnili smo se in se začeli vzpenjati. Kar nekaj trenutkov sem rabil, da sem dojel kaj gledam, ko je eno od dekletc, sedeče s podvitimi nogami na razu grebena izpelo obe vponki samovarovanja, ter ju brezbrižno prepelo dalje. Najverjetneje tega ni storila prvič. Kratko opozorilo njej in očetu je menda zaleglo. Po prihodu na Triko smo nadaljevali do vrha Gradiške ture, ker smo imeli daljši postanek za malico.

Sestopili smo po poti vzpona ter se na vrhu Furlanove poti ločili od treh udeležencev, ki so z enim vodnikom ubrali lažjo pot navzdol, ostali pa smo sestopili po poti vzpona do vznožja stene. Med sestopom k sreči nismo srečali nikogar, vmes smo si malo oddahnili na domiselno postavljenem balkončku v steni, izhodišče pa dosegli brez posebnih težav. Na travniku, s katerega smo se zjutraj napotili na našo pot, smo sneli čelade in opremo, turo pa zaključili v kampu Tura.

Da bi lažje prestali dolgo pot do doma, smo se spotoma ustavili še v prijetni gostilni, kjer so poskrbeli, da smo nadoknadili izgubljeno.

22. marec 2017 - Planinci na pohodu Kal, Mrzlica in Šmohor

Debela peč, 26. 2. 2017

Zimski vzpon na Debelo peč je bila od nekdaj dobro obiskana tura, to pot pa je kazalo precej slabo. Ob predvidenem terminu izvedbe so nam jo zagodle snežne razmere, nov termin pa bodisi zaradi pustovanja, praznovanja ali službenih obveznosti ni ustrezal skoraj nobenemu od petih prijavljenih udeležencev. Po vseh zapletih s spremenljivim številom prijavljenih udeležencev, prevozom in vremenom ter novozapadlim snegom se nas je zbrala skupina osmih. Vremenska napoved ni bila ravno optimalna, obljubljala je oblačen, hladen, rahlo vetroven dan, vendar brez padavin. Seveda smo poskusili izkoristiti priložnost. »Bistribus« nas je odložil na Pokljuki pri Rupah in nam prihranil dobri dve uri capljanja po cestah in gozdu. Prijazen voznik nam je obljubil, da bo kombi počakal na izhodišču in da lahko odvečne stvari pustimo kar tam. Seveda je šel z nami.

Jutro je bilo kar hladno, ni pa bilo običajnega mraza, kot smo ga pričakovali in marsikateri kos toplejših oblačil je romal v nahrbtnik. Precej v prazno so izzvenela vsa moja opozorila o rokavicah, brez katerih si je res brez veze na izhodišču zavezovat čevlje. Na začetku je sneg veselo škripal pod koraki, a že po nekaj minutah vzpona nas je oblilo toplo sonce in o mrazu ni bilo sledu. K sreči smo bili dovolj zgodnji, da nam je bil prihranjen obilnejši pršec s smrek, ko je vse toplejše sonce talilo sneg na visokih krošnjah vitkih smrek. Do planine Lipance smo prišli po široko shojeni gazi v čvrstem snegu, po kateri se je dalo hodit brez težav. Odpadla je še ena skrb, sonce je postajalo vse toplejše, udeleženci nasmejani in razpoloženi, nebo jasno, naš cilj pa še daleč.

Travnata vzpetina nasproti Blejske koče, spihana do kopnega kot po navadi, obsijana s pomladnim soncem, je s klopco kar vabila k počitku. Seveda se ji nismo upirali. Po prijetnem postanku smo kar neradi nadaljevali pot.

Naprej je šlo težje. Seveda se vsi, ki so prejšnji dan dosegli kočo, niso napotili k našemu cilju in pot se je precej zožila in poglobila v napihanem snegu, ki je silil v čevlje. Senca nas je hladila, marsikateri korak se je udrl nekam globoko, sprva proti tlom, višje pa med borovce. Zaradi mnogih smučin po pobočjih je marsikateri sestopajoči dan pred nami ubral napačno smer sestopa in tudi mi nismo bili čisto nedovzetni za kakšen napačen odcep med vzponom. Kar pa smo drago plačali s pogrezanjem med borovce, prekopicevanjem po snegu, zgubljanjem moči med vlečenjem nog od nekod globoko spodaj … Smo pa bili spet na soncu, ki je postajalo prav vroče, o vetru ni bilo sledu, dan je bil naravnost čudovit. K sreči nismo ubrali veliko takih »bližnjic« in pogumno smo se bližali našemu cilju. Vmes smo se »zapodili« še na Okroglež, saj je z njegovega vrha imeniten razgled na vrhove nad Krmo ter na Debelo peč. Zapodili pomeni, da smo počasi in previdno, korak za korakom, ki je obstal na površini ali pač ne, skozi cel, napihan sneg, napredovali v smeri vrha, vsakih nekaj sekund pa je bilo slišati bolj ali manj navdušene vzklike posameznega izmed nas, ki se je pogreznil med borovce. Tudi to nas ni ustavilo in vrh Okrogleža smo dosegli brez večjih izgub. Razgled je bil fantastičen, dan topel, mi pa že kar malo utrujeni. Naš cilj se je kopal v soncu in morali smo naprej. Z vrha smo sestopili po žlebu polnem napihanega snega in uhojeno pot dosegli malce nižje. Brez večjih težav smo dosegli vrh, seveda pa smo se morali malce potruditi, kot takemu cilju pritiče. Tudi z vrha našega cilja se nam je ponujal prekrasen in obširen razgled na vse okoliške vrhove ter na bližnje in daljne vrhove naših sosedov. Sonce je vztrajalo ves čas našega postanka, potem pa se je le skrilo za oblake in dalo prav meteorologom, ki so napovedovali oblačen dan. Veter jim ni šel toliko na roko.

Sestopili smo po poti vzpona, previdno in zanesljivo, na Lipanci pa nismo šli mimo koče, v kateri smo imeli malo daljši postanek po uspešni turi. Kot obljubljeno nas je na izhodišču čakal »Bistribus« in odpravili smo se domov. Med potjo smo se ustavili še v domači gostilni na Pokljuki, kjer so z dobro hrano poskrbeli, da ne omagamo do doma.

Več fotografij...

Občni zbor članov PD Kočevje, 24. 2. 2017 - Podelitev plakete častnemu članu društva Janezu Merharju.

Več fotografij ...

Slovenski kulturni praznik, Prešernov dan, 8. februarja 2017, pred Kočo pri Jelenovem studencu. Mladi planinci iz OŠ Stara Cerkev so pripravili prisrčen program.

Več fotografij...

Na Sabotinu, 25. januar 2017.